domingo, 7 de octubre de 2012

BAUTISMO PRENATAL - PONTE DO RAMO

PONTE DO RAMO
BAUTISMO PRENATAL

 CUNTIS
 RIO UMIA


     Baixo esta ponte levouse a cabo durante moitos anos e ata agora ainda, un dos ritos máis populares da zona, o bautismo prenatal.


     Tratáse dun bautismo do feto "antes do necemento ( denominado na zona de Cuntis "enxembramento") realizado para salvara descendencia das mulleres embarazadas que xa tiveran problemas por abortosnon desexadosou que perderan os seus fillos o pouco de nacer.


     
     Unha vez fixado o día para o rito pagán, a muller embarazada, en compaña dalgúns familiares, dirixíase entrada a noite cara á ponte evitando falar entre eles durante o percorido ata que se realizara o enxembramento. Chegados alí, a muller de algúns da comitiva baixaban ata a beira do río e esperaban en silencio ata as doce da noite que era a hora fixada para o bautismo.

     Mentras tanto, dúas persoas dos acompañantes, preferentemente homes, esperaban nas dúas entradas da ponte para reter á primeira persoa que pasase e obrigala a que descendese ata a beira do rio para efectuar a cerimonia do "enxembramento" que consistía en verter auga polos peitos e ventre da embarazada que pasaba a convertirse en padriño ou madriña accidental da criatura  "nonata".

     Na maioría dos casos, ao rematar co acto do bautismo celebrábase unha comida ritual finalizada a cal guindabase de costas ao ró e por riba da cabeza, os restos á corrente do río como mostra de agradecemento ao Umia
 


       
     Bajo esta puente se llevó a cabo durante muchos años y hasta ahora , uno de los ritos más populares de la zona, el bautismo prenatal.

      Tratáse de un bautismo del feto "antes del nacimento ( denominado en la zona de Cuntis "enxembramento") realizado para salvar la descendencia de las mujeres embarazadas que ya habían tenido abortos non deseados o que habían perdido sus hijos el poco de nacer.

      Una vez fijado el día para el rito pagano, a mujer embarazada, en compaña de algunos familiares, se dirigía entrada la noche hacia el puente evitando hablar entre ellos durante lo recorido y hasta que se había realizado el "enxembramento".


     Llegados allí, la mujer de algúna de la comitiva bajaban a la orilla del río y esperaban en silencio hasta las doce de la noche que era la hora fijada para el bautismo. 

     Mientras tanto, dos personas de los acompañantes, preferentemente hombres, esperaban en las dos entradas del puonte para retener a la primera persona que pasara y obligarla la que descendiera a la orilla del lo río para efectuar la ceremonia del "enxembramento" que consistía en verter agua ppr los pechos y vientre de la embarazada y pasaba la convertirse en padrino o madrina accidental de la criatura "nonata".

      En la mayoría de los casos, al rematar con el acto del bautismo se celebraba una comida ritual finalizada la cuál arrojaban de espaldas al rio y tirando por lo alto de la cabeza, los restos de la comida a la corriente del río como muestra de agradecimiento al Río Umia
MAPA
XOAN ARCO DA VELLA

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Está permitida la reproducción total o parcial de los trabajos y fotos de este blog.
Te agradecemos nos sugieras de sitios para trabajos nuevos.
Mis correos:
Apd. de Correos: 83 - 36900 - Marin - Pontevedra
xoanarcodavella@gmail.com
Telf - WhatsAp.: 600590901