domingo, 14 de octubre de 2012

AS HERBAS DE SAN XOÁN NO VERBUM


“Os cachos de  herbas de San Xoán. Recollida dunha tradición oral”.

 

No Verbum, do 23 ó 28 de Xuño, 2009.
Unha mostra participativa e aberta.


A intención desta actividade é facer uns cachos de San Xoán xeitosos, á maneira tradicional. Porén, é sabido que as tradicións varían en cada parroquia; canto máis, unha receita oral que inclúe ingredientes moi locales. As herbas empregadas nestes ramallos máxicos son, pois, diferentes segundo os lugares. Tamén as verbas que as nomean.

Os datos recollidos no vídeo que se proxecta no espazo da actividade serven de base para que os visitantes poidan comparar os seus coñecementos ou recordos sobre este rito. Todos están invitados a ampliar ou debater eses datos, e a aportar a súa sabedoría, ben escrita ou en calquera outro soporte. Para que non se esquezan os costumes. Para que ningunha palabra se nos perda.

Na sala hai un vidro e, escrito nel, un listado de herbas. Cadaquén pode engadir o seu listado tradicional ou os diferentes nomes que coñeza para as mesmas especies de plantas.
Os visitantes disporán tamén duns libros en branco onde escribir os seus coñecementos, recordos e comentarios.

          Así, entre TODOS NÓS manteremos viva unha tradición de séculos: recoller as herbas máxicas na noite de San Xoán e facer os cachos na auga das sete fontes.

     Esperote na mostra

     Un saudo

XOAN ARCO DA VELLA


“Los cachos de hierbas de San Xoán. Recogida de una tradición oral.”
En el Verbum, del 23 al 28 de Junio, 2009.

Una muestra participativa y abierta.

     La intención de esta actividad es hacer unos cachos de San Xoán, a la manera tradicional. Sin embargo, es sabido que las tradiciones varían en cada parroquia; cuanto más, una receta oral que incluye ingredientes muy locales. Las hierbas empleadas en estos ramallos mágicos son, pues, diferentes segun los lugares. También las palabras que las nombran.

     Los datos recogidos en el video que se proyecta en el espacio de la actividad sirven de base para que los visitantes puedan comparar sus conocimientos o recuerdos sobre este rito. Todos están invitados a ampliar o debatir esos datos, y a aportar su sabiduría, bien escrita o en cualquiera otro soporte. Para que no se olviden las costumbres. Para que ninguna palabra se nos pierda.

     En la sala hay un vidrio y, escrito en él, un listado de hierbas. Cada uno puede añadir su listado tradicional o los diferentes nombres que conozca para las mismas especies de plantas.
Los visitantes dispondrán también de unos libros en blanco donde escribir sus conocimientos, recuerdos y comentarios.

     Así, entre TODOS NOSOTROS mantendremos viva una tradición de siglos: recoger las hierbas mágicas en la noche de Sano Xoán y hacer los cachos en el agua de las siete fuentes.

     Te espero en la muestra

     Un saudo

     XOAN ARCO DA VELLA

Para mais información:
VERBUM
XOAN ARCO DA VELLA



XOAN ARCO DA VELLA

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Está permitida la reproducción total o parcial de los trabajos y fotos de este blog.
Te agradecemos nos sugieras de sitios para trabajos nuevos.
Mis correos:
Apd. de Correos: 83 - 36900 - Marin - Pontevedra
xoanarcodavella@gmail.com
Telf - WhatsAp.: 600590901