domingo, 12 de noviembre de 2017

TUNEL DE MONTEFURADO - QUIROGA - MONTEFURADO

 TUNEL DE MONTEFURADO
MONTEFURADO
QUIROGA
LUGO


 Montefurado
     San Miguel de Montefurado é unha parroquia do concello lucense de Quiroga. En 2011, segundo o IGE, tiña 162 habitantes (84 homes e 78 mulleres).



Xeografía
     Está situada á beira do río Sil, entre as dúas maiores serras de Galiza, o Macizo Central ourensán e a Serra do Courel. A influencia do río fai que esta zona goce dun clima continental mediterráneo, con temperaturas baixas en inverno e moi calorosas en verán.



Historia
     A parroquia toma o nome do Monte Montefurado, tamén coñecido como "Boca do Monte". Foi construído no século II, en tempos do Emperador Traxano, para desviar o leito do río e poder extraer o ouro que este arrastraba lavando o lodo da antiga conca.



     Ten uns 400 metros de longo por 19 de ancho, e unha altura media de 17 metros. Unha difícil obra de enxeñaría para a época. Dise que os romanos talaron unha fraga de aciñeiras que había preto do lugar que aínda conserva o topónimo de Enciñeira para romper a roca a fogo. Os romanos estaban acampados no lugar de Sesmil, que toma o seu nome da lexión romana dese nome.



Comarca de Quiroga
     A comarca de Quiroga é unha comarca galega situada no sueste da provincia de Lugo, na fronteira coa comunidade de Castela e León.

 

     A súa capital é Quiroga e pertencen a ela os concellos de Folgoso do Courel, Quiroga e Ribas de Sil.



Parroquias de Quiroga
    Santiago de Augasmestas
    Santa María de Bendilló
    Santa Baia de Bendollo
    Santa Bárbara de Bustelo de Fisteus
    Santa María de Cereixido
    Santa Sabela de Enciñeira
    San Mamede de Fisteus
    Santa María da Ermida
    San Salvador de Hospital
    San Miguel de Montefurado
    San Lourenzo de Nocedo
    Santa María de Outeiro
    San Salvador de Palacios de Sierra
    San Marcos de Paradaseca
    Santa María de Quintá de Lor
    San Martín de Quiroga
    Santa María Magdalena de Seara
    Santa Marina de Sequeiros
    San Antón de Vilanuide
    San José de Vilar de Lor
    San Lorenzo de Vilarmel
    Santa María de Vilaster
    San Cepriano De Parteme



Concellos da Ribeira Sacra
     A Pobra do Brollón · Baños de Molgas · Castro Caldelas · Chandrexa de Queixa · Chantada · Esgos · Maceda · Manzaneda · Monforte de Lemos · Montederramo · Nogueira de Ramuín · A Peroxa · A Teixeira · Pantón · Parada de Sil · Paradela · Pereiro de Aguiar · Portomarín · Quiroga · Ribas de Sil · Saviñao · Sober · Taboada . Carballedo


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XOAN ARCO DA VELLA

PETO DE VILÁS - GONDOMAR - VINCIOS

 PETO DE VILÁS
GONDOMAR
VINCIOS


Petos de Ánimas
     Los petos de ánimas son una de las manifestaciones materiales del culto a los muertos, de la devoción de las ánimas; no deja de hablarnos de las ideas muy profundas en la mentalidad gallega sobre la vida y la muerte.



     Afirman los historiadores y etnógrafos que el peto de ánimas surge después del siglo XVI, en la situación político-religiosa de la Contrarreforma, es entonces cuando aparece la idea del Purgatorio.



     Según Castelao: “A nova devoción suprímeo a idea de castigo eterno”.



     A mediados del siglo XVII, Galicia ya había dejado de pensar en el Infierno para que se entregue de lleno la idea del Purgatorio, del que sus muertos queridos podían salvarse a fuerza de oraciones y buenas obras.



     La finalidad de estos elementos populares es la de ofrecer ofrendas de todo tipo (flores, cera, patatas, maíz, pan, aceite ...), a las ánimas que no encuentran descanso en el Purgatorio, para que alcancen la felicidad en el Cielo; una vez liberadas intercederán por quien hizo la ofrenda, y daban dinero para que el cura lo administrara y dijera misas por los difuntos.



     Los retablos de las ánimas, los petos en que se pide la limosna durante la misa y las obras de cantería son manifestaciones de culto a las ánimas.



     El estilo artístico , de cantería se define como "popular"; los devotos conocían perfectamente las formas y colores que querían y no le pedían al cantero artesano otra cosa que hacer la obra encargada con su mejor habilidad.



Los petos unen arquitectura y escultura, y su estructura se divide en tres partes:
     - Infraestructura arquitectónica básica.
     - Una cavidad que similar a una capillita que ocupa el eje central y superior (buqueira).
     - Una cavidad casi siempre en la base de la capillita, tapada con una lámina de hierro y un agujero para meter las ofrendas (Alxibeira).


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sábado, 11 de noviembre de 2017

PETO DE CEDEIRA - CEDEIRA - REDONDELA

 PETO DE CEDEIRA
CEDEIRA
REDONDELA


Petos de Ánimas
     Los petos de ánimas son una de las manifestaciones materiales del culto a los muertos, de la devoción de las ánimas; no deja de hablarnos de las ideas muy profundas en la mentalidad gallega sobre la vida y la muerte.



     Afirman los historiadores y etnógrafos que el peto de ánimas surge después del siglo XVI, en la situación político-religiosa de la Contrarreforma, es entonces cuando aparece la idea del Purgatorio.



     Según Castelao: “A nova devoción suprímeo a idea de castigo eterno”.



     A mediados del siglo XVII, Galicia ya había dejado de pensar en el Infierno para que se entregue de lleno la idea del Purgatorio, del que sus muertos queridos podían salvarse a fuerza de oraciones y buenas obras.



     La finalidad de estos elementos populares es la de ofrecer ofrendas de todo tipo (flores, cera, patatas, maíz, pan, aceite ...), a las ánimas que no encuentran descanso en el Purgatorio, para que alcancen la felicidad en el Cielo; una vez liberadas intercederán por quien hizo la ofrenda, y daban dinero para que el cura lo administrara y dijera misas por los difuntos.



     Los retablos de las ánimas, los petos en que se pide la limosna durante la misa y las obras de cantería son manifestaciones de culto a las ánimas.



     El estilo artístico , de cantería se define como "popular"; los devotos conocían perfectamente las formas y colores que querían y no le pedían al cantero artesano otra cosa que hacer la obra encargada con su mejor habilidad.


Los petos unen arquitectura y escultura, y su estructura se divide en tres partes:
     - Infraestructura arquitectónica básica.
     - Una cavidad que similar a una capillita que ocupa el eje central y superior (buqueira).
     - Una cavidad casi siempre en la base de la capillita, tapada con una lámina de hierro y un agujero para meter las ofrendas (Alxibeira).


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viernes, 10 de noviembre de 2017

IGREXA DE SAN BARTOLOMEU - PEREIRA - FORCAREI

 IGREXA DE SAN BARTOLOMEU
SAN BARTOLOMEU
PEREIRA
FORCAREI


San Bartolomeu
    San Bartolomeu é un lugar da parroquia de Pereira, no concello pontevedrés de Forcarei.



     Segundo o IGE do 2008 tiña 11 habitantes deles 4 homes e 7 eran mulleres, o que supón que diminuíu a poboación desde 2007.


Pereira
     San Bartolomeu de Pereira (do latín pirariam, de onde deriva pirum ("pera") + -ariam (sufixo abudancial), "lugar cheo de peras" é unha parroquia que se localiza no concello de Forcarei, na comarca de Tabeirós - Terra de Montes. 



     Segundo o padrón municipal de 2004 tiña 158 habitantes (80 homes e 78 mulleres), distribuídos en 8 entidades de poboación, o que supón unha diminución en relación ao ano 1999 cando tiña 170 habitantes. 


     Segundo o IGE, no 2014 a súa poboación descendera ata os 137 habitantes, sendo 64 homes e 73 mulleres.


Topónimo
     A orixe do topónimo pode vir tanto de piru(m), pera, como de petra(m), pedra. 



     O significado de "lugar elevado localizado nunha zona pedregosa" cúmprese neste caso.


Lugares de Pereira
     Alende - Castro de Muras - Muras - Nercellas - Pereira - San Bartolomeu - Valiñaxemia



Parroquias de Forcarei
     Aciveiro (Santa María) - Castrelo (Santa Mariña) - Dúas Igrexas (Santa María) - Forcarei (San Martiño) - A Madanela de Montes (Santa María Madanela) - Meavía (San Xoán) - Millarada (San Amedio) - Pardesoa (Santiago) - Pereira (San Bartolomeu) - Quintillán (San Pedro) - San Miguel de Presqueiras (San Miguel) - Santa Mariña de Presqueiras (Santa Mariña) - Ventoxo (San Nicolao) 


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ALVARIZA DE SAN BARTOLOMEU - PEREIRA - FORCAREI

ALVARIZA DE SAN BARTOLOMEU
SAN BARTOLOMEU
PEREIRA
FORCAREI


Alvariza
     Unha alvariza ou abellariza é unha construción tradicional, típica de Galicia (especialmente nas serras) consistente nun muro de cachotes, xeralmente circular, onde se garda un conxunto de colmeas (apiario



San Bartolomeu
     San Bartolomeu é un lugar da parroquia de Pereira, no concello pontevedrés de Forcarei. 



     Segundo o IGE do 2008 tiña 11 habitantes deles 4 homes e 7 eran mulleres, o que supón que diminuíu a poboación desde 2007.


Pereira
     San Bartolomeu de Pereira (do latín pirariam, de onde deriva pirum ("pera") + -ariam (sufixo abudancial), "lugar cheo de peras" é unha parroquia que se localiza no concello de Forcarei, na comarca de Tabeirós - Terra de Montes. 



     Segundo o padrón municipal de 2004 tiña 158 habitantes (80 homes e 78 mulleres), distribuídos en 8 entidades de poboación, o que supón unha diminución en relación ao ano 1999 cando tiña 170 habitantes. 


     Segundo o IGE, no 2014 a súa poboación descendera ata os 137 habitantes, sendo 64 homes e 73 mulleres.


Topónimo
     A orixe do topónimo pode vir tanto de piru(m), pera, como de petra(m), pedra. O significado de "lugar elevado localizado nunha zona pedregosa" cúmprese neste caso.



Lugares de Pereira
     Alende - Castro de Muras - Muras - Nercellas - Pereira - San Bartolomeu - Valiñaxemia




Parroquias de Forcarei
     Aciveiro (Santa María) - Castrelo (Santa Mariña) - Dúas Igrexas (Santa María) - Forcarei (San Martiño) - A Madanela de Montes (Santa María Madanela) - Meavía (San Xoán) - Millarada (San Amedio) - Pardesoa (Santiago) - Pereira (San Bartolomeu) - Quintillán (San Pedro) - San Miguel de Presqueiras (San Miguel) - Santa Mariña de Presqueiras (Santa Mariña) - Ventoxo (San Nicolao)


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