martes, 26 de marzo de 2013

MUIÑO DAS LOUSAS - CARBALLIÑO

MUIÑO DAS LOUSAS
RÍO ARENTEIRO
CARBALLIÑO

     El Parque Etnografico do Arenteiro nace del deseo de recuperación de un espacio ubicado a orillas del rio Arenteiro en el que toman especial protagonismo los Muiños do Anxo situados  a continuación del tambien recuperado Muiño das Lousas.
 


Restaurante "Muiño das Lousas"

     Es uno de los molinos más importantes del municipio, como lo demuestran sus cinco muelas, colocadas en serie. 


     
     Prestaba servicio principalmente a las parroquias de Mesego y Longoseiros, aunque también acudían a moler vecinos de otros lugares.


   El Parque Etnografico do Arenteiro nace del deseo de recuperación de un espacio ubicado a orillas del rio Arenteiro en el que toman especial protagonismo los Muiños do Anxo situados  a continuación del tambien recuperado Muiño das Lousas.







Museo "Muiño do Anxo"
     Recuperacion  integral de muiños y casa de muiñeiro, destinado a espacio museistico etnografico. En este espacio se recrea como era una industria rural de la zona, ademas de poder observar el funcionamiento de la misma.


Restaurante "Muiño das Lousas"
     Es uno de los molinos más importantes del municipio, como lo demuestran sus cinco muelas, colocadas en serie. Funcionó regularmente hasta los años setenta y quedó prácticamente destruido a finales de los ochenta por las rocas caídas tras la apertura del camino que conduce a hasta él. Prestaba servicio principalmente a las parroquias de Mesego y Longoseiros, aunque también acudían a moler vecinos de otros lugares.




     
     Lo restauró la Escuela Taller Terras do Arenteiro, y hoy es un restaurante abierto al público..



MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube


XOAN ARCO DA VELLA

domingo, 24 de marzo de 2013

SALA CAPITULAR DE OSEIRA

SALA CAPITULAR OSEIRA
MONASTERIO DE OSEIRA
CEA
OURENSE


Sala Capitular
     La Sala capitular es la estancia de un monasterio construida generalmente en el ala o panda este del claustro. Suele ser una pieza muy amplia para dar cabida a todos los monjes, favorecida con buena ornamentación arquitectónica. 


     En algunos monasterios de estilo románico o gótico se accede a esta sala por una entrada que constituye una verdadera fachada en pequeño, con puerta de arquivoltas y mucha decoración.


     En este lugar se reunía la comunidad de monjes con el abad para hacer el capítulo, es decir, recordar las escrituras de la regla adoptada y conversar sobre asuntos concernientes al monasterio y sus habitantes.     


     Las reuniones se hacían generalmente después de la misa, por la mañana. Los monjes se sentaban a lo largo de los muros siguiendo un riguroso orden de antigüedad. Se terminaba el acto con la confesión pública de los monjes que desearan acusarse a sí mismos de las faltas cometidas o desearan denunciar a algún otro compañero; en este caso debía omitirse el nombre.


     La panda de la sala capitular era la primera que se construía en el claustro del monasterio. Se empezaba a edificar poco después de haberse levantado la cabecera de la iglesia.


 Sala Capitular de Oseira
      En Oseira, la gran sorpresa viene cuando observamos con detenimiento su sala capitular. Si la hubiesen descubierto un Fulcanelli, un Eugene Canseliet o un Grillot de Givry  sin duda se habrían maravillado y sería mayormente conocida. Dicha sala capitular o de las palmeras es construida a finales del siglo XV, principios del XVI, en un estilo gótico tardío.



     Un autor contemporáneo nos introduce de forma sagaz diciendo: “Hoy sabemos que la sala capitular de Oseira es un “Locus Memoriae”, un “Lugar para la Memoria”, un espacio creado de manera intencionada para la meditación y la observación serena hasta recordar un conjunto de conocimientos de tipo iniciático, considerados superiores o de Alto-Conocimiento…El más Alto Conocimiento siempre fue vertical, y tenía que ver con Dios, con el origen y el fin de la Creación, con la Razón última de nuestra existencia”

MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube

XOAN ARCO DA VELLA

sábado, 23 de marzo de 2013

PETO DE ANIMAS EN LAXOSO

PETO DE ANIMAS
DE
LAXOSO DE ABAIXO
 

PONTE CALDELAS

     A beleza natural da paisaxe de Ponte Caldelas destaca, sobre todo, polo contorno do río Verdugo que atravesa a vila e o municipio cun mesto arboredo nas súas marxes e que ao seu paso pola vila se remansa coas súas augas cristalinas.
 



     O apartado etnográfico, podémolo completar cos sempre sorprendentes entornos naturais nos que se asentan os numerosos muiños de auga que se atopan o longo do río e dos regatos.
 




     En xeral, todo o percorrido do río Verdugo é dunha abraiante beleza e recomendado para todo aquel que sexa afeccionado a excursións en contacto coa natureza.
 

MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube

XOAN ARCO DA VELLA

PETO DE ANIMAS DE COTELAS - PIÑOR

PETO DE ANIMAS
COTELAS
PIÑOR
OURENSE


     Los petos de ánimas, los cruceiros y los hórreos son los tres referentes de lo que podríamos llamar los monumentos de arte menor de la arquitectura rural de Galicia. Para el arte mayor dejamos las iglesias, molinos, pazos y otras construcciones de carácter civil o militar como torreones, murallas, etc.


     Por los montes y valles de del sur de Galicia y del norte de Portugal, nos topamos con frecuencia con estas encantadoras expresiones del arte rural. Hoy le dedicamos nuestra atención a los petos de ánimas y pequeños monumentos piadosos que a los largo de los siglos, sobre todo desde a partir del XVII han ido surgiendo en pueblos y aldeas.


     Los petos de ánimas son esas pequeñas capillitas que se encuentran por lo general en los caminos y encrucijadas para honrar a las ánimas que esperan su liberación en el purgatorio en cuya hucha o peto depositan los fieles sus limosnas para financiar las misas que ayuden a llevarlos al cielo donde, ya en la gloria, intercederán por sus benefactores.


     Estos sencillos monumentos obra de los canteiros locales, suelen estar decorados con una representación de las pobre ánimas sumergidas en lenguas de fuego y en actitud suplicante, hacia su intercesor que suele ser un santo, San Antonio, por ejemplo, un obispo o la Virgen del Carmen, entre otros.


     También se encuentran, sobre todo en Portugal, construcciones de este tipo, pero no dedicadas a las ánimas del purgatorio sino a una devoción en particular, siendo bastantes frecuentes las relacionadas con Cristo cruficado. En Fornelos, que significa hornacina en gallego, tienen una dedicada a San Lorenzo.

MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube

XOAN ARCO DA VELLA

viernes, 22 de marzo de 2013

PETO DE ANIMAS DE PARADA



PETO DE ANIMAS DE PARADA
PARADA
PONTE CALDELAS


     A beleza natural da paisaxe de Ponte Caldelas destaca, sobre todo, polo contorno do río Verdugo que atravesa a vila e o municipio cun mesto arboredo nas súas marxes e que ao seu paso pola vila se remansa coas súas augas cristalinas.
 

     O apartado etnográfico, podémolo completar cos sempre sorprendentes entornos naturais nos que se asentan os numerosos muiños de auga que se atopan o longo do río e dos regatos.
 


     En xeral, todo o percorrido do río Verdugo é dunha abraiante beleza e recomendado para todo aquel que sexa afeccionado a excursións en contacto coa natureza.

 

MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube
XOAN ARCO DA VELLA

PETO DE ANIMAS DE SANTA EULALIA

PETO DE ANIMAS
DE
SANTA EULALIA
PONTE CALDELAS


     Os petos de ánimas atópanse en camiños e encrucilladas de toda Galicia e son unha das manifestacións materiais do culto aos mortos, da devoción polas ánimas.



  

     O seu significado vén da crenza na continuidade da alma despois da morte e da existencia dun paso intermedio para chegar ao ceo, onde se redimen os pecados e faltas cometidas en vida (o purgatorio), moi arraigada na mentalidade popular galega.

     Dentro das construcións populares, os petos de ánimas son os que evidencian a importancia do purgatorio. A finalidade destes elementos populares é que os vivos poidan ofrecer esmolas para a salvación das almas en pena que non encontran descanso no purgatorio, e así alcancen a felicidade no ceo. Unha vez liberadas, intercederán por quen fixo a ofrenda. Por tanto, trátase de procurar a salvación dos mortos pero tamén de se asegurar a propia.



     

     Moitos deles foron construídos pola devoción dun fregués ou polos veciños dun lugar. Son moi curiosas as advertencias que se fan no seu nome. Por exemplo, no de Famelga de Aguasantas (Cotobade) lese textualmente: "Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás...". Tamén se invita a recordar os nosos antepasados: "Ave María Purísima. Acordaos de las ánimas de vuestros padres o abuelos o tíos o parientes o amigos". E, noutra parte do oratorio, apréciase esta inscrición: "Rogad por nos, Señor, y socorrednos con vuestros sufragios que nos pidiremos por vos".
 
Orixe
     As almas do purgatorio que son a meirande devoción galega, despois dos santos, de Cristo e da Nai; e, aínda que o culto teña a súa raizame no cerne mesmo do espírito galego, as mostras que se conservan son serodias.


     

     A idea do purgatorio, aumentada e revitalizada a partir do Concilio de Trento (século XVI), fixo que se desenvolvese a práctica da construción destes monumentos populares cunha determinada iconografía. Pero segundo parece, na Galicia é no século XVIII cando se fan a maior parte destes monumentos dedicados ás ánimas; e os máis antigos conservados corresponden ao século XVII.



Localización e dimensións
     As encrucilladas aínda inspiran temor aos naturais do país, e a súa causa está en que pervive nas crenzas actuais consideralas como lugar que fora destinado ao enterramento, especialmente dos apartados da comunidade cristiá. De aí a crenza de que polas mesmas vaguen durante a noite as almas dos condenados.

     Tanto a súa dimensión como iconografía son variadas, polo que é difícil estabelecer unha morfoloxía xeral, aínda que si se pode indicar que o corpo central do peto está composto por unha cavidade na que normalmente se representa ás ánimas no purgatorio, en relevo ou pintura, e un peto ou hucha para botar as esmolas. Estes elementos veñen a maioría das veces acompañados doutros secundarios: cornixas, pilastras, portiña de ferro, etc.




O culto aos petos de ánimas
     Tamén é habitual que, ao pasar por diante do peto, se rece unha oración polas benditas ánimas para que poidan saír do purgatorio. Tamén se lles agradece algún favor feito, porque acostuman a axudar aos vivos. Pídeselles axuda para solucionar algún problema e colócanselles flores no seu recordo, pois hai que telas sempre presentes. Ás ánimas, sobre todo, ténselles respecto e non se poden esquecer


MAPA


SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube

XOAN ARCO DA VELLA