lunes, 8 de agosto de 2022

IGREXA DO SEÑOR BOM XEXÚS DA CRUZ - BARCELOS

IGREXA DO BOM XESÚS DA CRUZ

BARCELOS

 Igrexa do Señor Bom Xesús dá Cruz

     A orixe da Igrexa do Señor Bom Xesús da Cruz atópase relacionado coa misteriosa aparición dunha Cruz de terra negra no chan do Campo da Feira, en decembro de 1504.

     Máis tarde, constúese unha pequena capela para lembrar o sinal divino.

     Dous séculos despois, en 1704, empezouse a construír no mesmo lugar unha nova igrexa cuxo proxecto foi concibido por João Antunes.

     O coñecido arquitecto portugués optou por un estilo moi característico do norte do país no que o granito, principal material utilizado na construción local, e o branco do cal conxugáronse nas harmoniosas formas barrocas, neste caso, de inspiración italiana.

     O interior, de planta octogonal, impresiona pola robustez do monumento que se ve polas grosas paredes e na pesada cúpula de granito, con preto de 10 metros de diámetro.

     Distínguense os altares de talla dourada, principalmente o que ten a imaxe do Señor da Cruz datada no s. XVI, e os paneis de azulexos do século XVIII da autoría de João Neto, recoñecido azulejador lisboeta.

     Aquí ten lugar una das festas relixiosas máis importantes de Barcelos, a Festa das Cruces, que se realiza a principios de Maio. 

     Nesta época, merece a pena visitala para admirar as alfombras de pétalos que cobren o chan da igrexa durante a festa que dura cinco días. 

MAPA 

 

Fuente: Web Visit Portugal

XOAN ARCO DA VELLA

SARTEGOS DA CITANIA DE BRITEIROS - BRITEIROS - GUIMARAES

 CITANIA DE BRITEIROS

BRITEIROS

GUIMARAES

 Citânia de Briteiros
     Situada a poucos quilómetros de Guimarães, na cima do monte de São Romão, sobre o val do río Ave, a Citânia de Briteiros sorprende pola súa beleza paisaxística e por ser un dos asentamentos protohistóricos máis expresivos da Península Ibérica, polo tamaño e a monumentalidade das súas murallas, o seu urbanismo e a súa arquitectura.

     As pegadas aínda incipientes da organización dunha "cidade" son claramente visibles no xacemento, nas rúas protexidas por un conxunto de murallas, en cuxo interior se acubillaban vivendas de planta circular ou rectangular, ás veces dispostas en pequenas " cuadras", incluíndo refuxios para o gando.

      A Citânia de Briteiros é un dos xacementos paradigmáticos da Historia da Arqueoloxía Portuguesa e Peninsular.

     O seu estudo comezou en 1874, cando Francisco Martins Sarmento dirixiu a primeira campaña de traballos arqueolóxicos, que continuou nos anos seguintes.

     No século XX, as campañas de escavación, ou de restauración, foron retomadas por varios arqueólogos e, como resultado dos sucesivos traballos, hoxe en día pode verse unha extensa zona en ruínas, tanto na plataforma superior (acrópole) como na ladeira oriental, pero o subsolo do asentamento segue ocultando moitos segredos e valiosa información científica.

     A fase inicial de utilización do monte de São Romão remóntase ao Neolítico Final e ao Calcolítico, cando se tallaron varios paneis con gravados rupestres nos cantís de granito da parte este de a ladeira. 

     Como hábitat, a ocupación do xacemento pode datarse a principios do primeiro milenio a.C., dentro do período designado como Idade do Bronce Atlántica. 

     Con todo, a idade de ouro do asentamento remóntase ao século II a.C., e seguiu habitado tras a integración do noroeste peninsular no Imperio Romano, durante os séculos I e II d.C. No século X, construiríase unha pequena ermida cristiá na acrópole, entre os restos do antigo asentamento.

     As ruínas da Citânia, o seu subsolo e os obxectos recolleitos son testemuñas de milenios de historia. Diferentes materiais que testemuñan esta ocupación pódense observar no Museo dá Cultura Castrexa, no Solar dá Ponte, en Briteiros.

MAPA

 

 Fuente: Web Visit Portugal

XOAN ARCO DA VELLA

PRAIA DOS CRISTAIS - FARO SILLEIRO - RÍA DE VIGO

PRAIA DOS CRISTAIS 

FARO SILLEIRO

RÍA DE VIGO

    A praia dos cristales situada no Cabo Silleiro os pes do Faro Vello de Cabo Silleiro e o resultado do restos de un antigo vertedoiro, o traballo das ondas do mar, foi quen de tritutar os cristais do vertedoiro e ceremicas facendo unha acumulacion moi importante que da un resultado expetacular.

     E recomendable para apreciar o maxico que resulta o lugar acudir coa marea baixa

Cabo Silleiro
     O cabo Silleiro, é un cabo situado no suroeste de Galicia, na parroquia de Baredo (Baiona), que pecha a ría de Vigo polo sur, marcando o inicio das Rías Baixas cara ao norte. É o punto máis ó norte da costa de Baredo a Camposancos.

Faro
     O Faro de cabo Silleiro, construído en 1866, ten unha altura de 9 metros sobre o chan e 85 sobre o nivel do mar, cun alcance de 30 millas.

Instalacións militares
     Na década de 1940 construíuse na zona, a batería de artillaría costeira J4, con 200 metros de galerías subterráneas conectando catro pezas de artillería Vickers modelo 1923 de 152,4/50mm de 1943, fabricados pola Sociedad Española de Construcción Naval en Reinosa, co obxectivo de protexer o porto de Vigo e a entrada á vila de Baiona.

     A base foi abandonada durante os anos noventa. En 1998 retirouse o perímetro de seguridade.


     As intalacións pertenceron ao Ministerio de Defensa de España ata o ano 2021, cando, tras trinta anos de negociacións, as mercou o Concello de Baiona por 370.000 €.

Naufraxios
     Nas augas de cabo Silleiro afundiron dous barcos: o ABC e o Collingham (chamado polos baioneses O Cunichán). 

VIDEO

MAPA

 

XOAN ARCO DA VELLA

domingo, 7 de agosto de 2022

MUIÑO DE VENTO DA GUIA - A GUIA - A GUARDA

MUIÑO DE VENTO DA GUIA

A GUIA

A GUARDA

       Muíño de torre fixa de sección case cilíndrica cunha altura aproximada de 4’5 metros, feita a base de cachotería granítica encintada, que se asenta sobre unha plataforma elevada e rochosa.

     A súa cuberta, hoxe desaparecida, era xiratoria xa que no cumio das paredes presentan unhas pezas de cantería con canella por onde circularían as rodas da cuberta.

      Na cara Sur podemos ver a porta de entrada e, obre ela, unha pequena fiestra; posúe dúas máis nas caras Oeste e Noroeste.

     No interior, hoxe baleiro, destaca unha lareira na cara Oeste, e un forno. Tamén podemos ver dúas despensas a diferente altura, o que presupón que o muíño tería dúas alturas.

     Na parte superior aparecen catro argolas, que terían a finalidade de amarra-la cuberta xiratoria unha vez orientada ó vento.

    Non se conservan os elementos mecánicos, pero sábese que tiña catro velas de lenzo e unha pedra para moer.

     Este muíño serviu como polvoriño para gardar en depósito armas (cartuchos, revólveres e pistolas), e sobre todo moitos quilos de dinamita, pólvora e mechas. 

     A dinamita era utilizada na construción do Porto da Guarda, nas canteiras do Trega e Torroso, na apertura da estrada das Patas, na estrada do Curuto cando a ampliación a Tui, así como na canteira de San Queitano do Grelo.

MAPA

 

Fuente: Web Patrimonio Galego 

XOAN ARCO DA VELLA

PALACIO REAL DA GRANXA DE SAN ILDEFONSO - SERRA DE GUADARRAMA

 PALACIO REAL 

DA 

GRANXA DE SAN ILDEFONSO

SERRA DE GUADARRAMA

     O Palacio Real da Granxa de San Ildefonso é unha das residencias da familia real española e áchase situado na localidade segoviana de Real Sitio de San Ildefonso.

     Está xestionado por Patrimonio Nacional e atópase aberto ao público.

     O Real Sitio de La Granja está situado na vertente norte da serra de Guadarrama, a 13 quilómetros de Segovia, e a uns 80 quilómetros de Madrid. O seu nome provén dunha antiga granxa que os monxes jerónimos do mosteiro del Parral tiñan nas inmediacións.

     En 1719 o rei Felipe V mandou construír unha capela nos seus arredores, «sen demoler cousa algunha do antigo»,​ o cal explica, segundo Eugenio de Llaguno na súa Noticias dos arquitectos e arquitectura de España desde a súa Restauración, publicada trinta anos tras o seu falecemento por Juan Agustín Ceán Bermúdez en 1829, «a súa irregularidade» e o feito de que sexa «un conxunto de engadidos».

Historia
Antecedentes históricos
      A vertente setentrional da serra de Guadarrama foi durante a Idade Media lugar de caza reservado para os reis de Castela, quen a frecuentaba dada a súa riqueza cinexética e a súa proximidade á cidade de Segovia. Segundo crónicas da época, o primeiro refuxio real de monteros (coñecido como Casa do Bosque) foi mandado construír polo rei Enrique III no pobo de Valsaín, o rei Enrique IV construíu un albergue e unha pequena ermida dedicada ao arcebispo San Ildefonso.

     En 1477 os Reis Católicos doaron a ermida e o albergue con extensións de terra á congregación dos monxes jerónimos do Mosteiro do Parral en Segovia. Estes monxes fixeron pequenas reformas e trasladábanse nos meses de verán cando o aire fresco da Serra era máis agradable que en Segovia. Esta granxa, lugar de meditación e recreo dos monxes do Parral, foi a orixe do pobo e dela tomou o nome. 

      O rei Felipe II realizou a última reforma e converteu o edificio nun suntuoso palacio que serviu de residencia aos seus sucesores ata Carlos II, en tempo do cal un gran incendio destruíu a parte de poñente en 1682.

Edificios e dependencias
     O conxunto confórmano o palacio propiamente devandito e unha serie de edificios anejos, que dan a aquel unha forma de U, cos Xardíns do Medio Punto, onde se alzan diferentes árbores de especies de enormes coníferas exóticas como secuoyas ou abetos de máis de 300 anos que lle eran regalados ao rei. O palacio, na parte frontal do complexo, consta de dous patios, o dos Coches, á esquerda, e o da Ferradura, á dereita.

     Anexada ao palacio, áchase a antiga capela do monarca, a Real Colexiata da Santísima Trindade, que á súa vez contén un espazo coñecido como Capela das Reliquias e Cenotafio Real. Con todo, aquí non están enterrados o rei Felipe V e a súa segunda esposa, Isabel de Farnesio, senón que os seus restos descansan nunha cripta situada detrás do altar maior.

     O panteón real de San Ildefonso foi a primeira manifestación en España da arte funerario romano do século XVII, en combinación coa arte francesa.

     Serviu como modelo referencial para os sepulcros de Fernando VI e Barbara de Bragança no Convento das Salesas Reais (Madrid). O sepulcro foi proxectado por Hubert Dumandré, autor das esculturas, excepto os medallones que foron realizados por Lebasseau.

       En perpendicular ao palacio, pola parte esquerda, sitúase unha dependencia coñecida como Antiga Casa das Damas. Hoxe acolle o Museo de Tapices, onde se exhibe unha colección de tapices flamencos, de enorme tamaño e abigarrada iconografía, confeccionados en honra do rei Carlos I.

     No lado esquerdo da praza atópase outra dependencia conectada ao edificio principal, coñecida como Casa dos Oficios.

       Outro dos edificios do complexo palaciego é a chamada Casa das Flores, cunha superficie total de 655 m².

        O interior do Palacio é profundamente barroco con fermosos frescos nos teitos e molduras de madeira policromada en ouro. Tamén destacan as impresionantes lámpadas de vidro fabricadas na Real Fábrica de Cristais de La Granja.

      Cunha extensión de cento corenta e seis hectáreas, os xardíns rodean o palacio e son un dos mellores exemplos do deseño de xardíns da Europa do século XVIII.

       Foron deseñados polo xardineiro francés René Carlier, que usou as pendentes naturais dos outeiros que circundan o palacio como axuda para a perspectiva visual e como fonte de enerxía para facer brotar a auga de cada unha das vinte e unha fontes monumentais que decoran o parque. Carlier faleceu en 1722, e o seu traballo foi continuado polo seu compatriota *Étienne Boutelou.

     Ao contrario que en Versalles, onde tiñan moitos problemas para conseguir a presión da auga para as fontes, no Palacio da Granxa utilizouse a propia pendente natural do terreo para conseguir unha presión non vista ata entón na época o que permite que algunhas fontes superen os 40 metros de altura.

As fontes monumentais
       É, sen dúbida, a parte máis coñecida do Palacio segoviano. O abastecemento de auga de todo o sistema procede dos arroios Morete, Carneiros e Cacera de Peñalara ou Chorranca que mediante canos e caceras enchen o estanque coñecido como O Mar, que se atopa situado na cota máis alta do xardín e cuxa capacidade é de 216 000 m³, abastecéndose del a maior parte do sistema.

     Para fornecer a auga ás diversas fontes existen outros oito estanques e depósitos máis, O Chato, O Cadrado, As Ras, O Medio Celemín, As Chagas, As Oito Cales, depósito O Novo e depósito de Uso Común, que se atopan situados a diferentes cotas, co que se conseguen as diferentes presións adecuadas para as fontes, así estas poden conseguir chorros de diferentes alturas e evítase que a presión dunhas véxase afectada ao acender o resto.

      Diseminadas polos xardíns atópanse 21 fontes, estando dotada cada unha delas dunha cámara de válvulas ou arqueta onde se sitúan as chaves de apertura. As tubaxes que forman o sistema hidráulico de 300 anos son, na súa maioría, de ferro fundido, alcanzando un diámetro de ata 50 cm. As principais, de maior lonxitude e diámetro, están dotadas dos seus correspondentes ventosas para permitir a saída do aire do interior. As tubaxes teñen unha lonxitude total aproximada de 13 quilómetros.

      As fontes están inspiradas na mitoloxía clásica, incluíndo deidades, alegorías e escenas mitolóxicas. Construíronse en chumbo para previr a corrosión, aínda que pintadas a imitación de bronce para ennobrecerlas, do mesmo xeito que en Versalles.

     En total hai 21 fontes con máis de 300 chafarices de auga. Todas as fontes consomen unha media de 9000 metros cúbicos por hora se funcionan á vez, a mesma cantidade de auga que se consome na cidade de Segovia.

      O depósito principal consumiríase en 13 horas; por iso as fontes nunca funcionaron á vez e están pensadas para ser acendidas soamente cando se achegase o rei.

      Por este motivo, ademais da deterioración que supoñería o seu funcionamento continuo, funcionan en tempada estival algunhas, pero só funcionan todas 3 veces ao ano: o 30 de maio, día de San Fernando; o 25 de xullo, día de Santiago; e o 25 de agosto, día de San Luís.

MAPA 

 

XOAN ARCO DA VELLA