PETO DE O VENTÍN
SAN MIGUEL DE VENTÍN
VENTÍN DE ARRIBA
FORNELOS DE MONTES
SAN MIGUEL DE VENTÍN
VENTÍN DE ARRIBA
FORNELOS DE MONTES
Peto de ánimas de tipo cerrado que se halla encajado en una pared. Se corona mediante una cruz y dos pináculos.
El cajón de las limosnas se halla en la parte interior de la hornacina protegido mediante una reja. El retablo es de piedra policromada y está presidido por un Pantocrátor rodeado de un círculo de nubes.
Por debajo de él se representa la escena de la Sagrada Familia huyendo hacia Egipto.
En la parte inferior aparece la bola del mundo coronada por un Cristo y alrededor de la tierra se disponen siete ánimas. El año de construcción de este Peto fue 1877.
O seu significado vén da crenza na continuidade da alma despois da morte e da existencia dun paso intermedio para chegar ao ceo, onde se redimen os pecados e faltas cometidas en vida (o purgatorio), moi arraigada na mentalidade popular galega.
Dentro das construcións populares, os petos de ánimas son os que evidencian a importancia do purgatorio. A finalidade destes elementos populares é que os vivos poidan ofrecer esmolas para a salvación das almas en pena que non encontran descanso no purgatorio, e así alcancen a felicidade no ceo.
Unha vez liberadas, intercederán por quen fixo a ofrenda. Por tanto, trátase de procurar a salvación dos mortos pero tamén de se asegurar a propia.
Moitos deles foron construídos pola devoción dun fregués ou polos veciños dun lugar.
Son moi curiosas as advertencias que se fan no seu nome. Por exemplo, no de Famelga de Aguasantas (Cotobade) lese textualmente: "Un alma tienes y no más, si la pierdes qué harás...".
Tamén se invita a recordar os nosos antepasados: "Ave María Purísima. Acordaos de las ánimas de vuestros padres o abuelos o tíos o parientes o amigos".
E, noutra parte do oratorio, apréciase esta inscrición: "Rogad por nos, Señor, y socorrednos con vuestros sufragios que nos pidiremos por vos"
MAPA
SÍGUENOS:
Facebook
Twitter
Pinterest
Google+
Instagram
YouTube
XOAN ARCO DA VELLA
A de veces que me quedei mirando ese peto de pequena... teño familia moi chegada nesas casas.
ResponderEliminarBicos
Apertas, alegrame che gustara..
Eliminar